Deklaracja zgodnosci


Deklaracja dostępności

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Katowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://bip.katowice.sko.gov.pl/.

  • Data publikacji strony internetowej: 30 maja 2007 r.
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 1 kwietnia 2025 r.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Nieczytelne przez czytniki ekranu niektóre, starsze dokumenty pdf.
  • Niektóre pliki mogą zawierać formatowania treści obniżające poziom dostępności cyfrowej.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji: 5 kwietnia 2019 r.
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 1 kwietnia 2025 r.

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej można zgłaszać do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, adres email: kancelaria@katowice.sko.gov.pl, tel.: (32) 255-27-75. 

Osobą do kontaktu jest też Wieńczysław Lipman, adres e-mail: wienczyslaw.lipman@katowice.sko.gov.pl lub telefonicznie 32 255-27-75.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie należy podać:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę można złożyć listownie lub mailem na adres:

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Katowicach

ul. H. Dąbrowskiego 23

40-032 Katowice

email: kancelaria@katowice.sko.gov.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Można także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w swojej sprawie, link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich: http://www.brpo.gov.pl/.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostępność architektoniczna

Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Katowicach mieści się na II piętrze budynku przy

ul. H. Dąbrowskiego 23 w Katowicach

Wejście do budynku

Budynek posiada trzy wejścia:

1. Wejście Główne od strony Placu Chrobrego, prowadzące wprost do holu głównego, dostosowane dla osób poruszających się na wózkach. Zamontowana jest platforma przyschodowa.

2. Wejście Główne od strony ul. H. Dąbrowskiego przez parking. Wejście prowadzące do holu głównego (wymaga pokonania schodów lub podjazdu).

3. Drugie wejście od strony ul. H. Dąbrowskiego prowadzi przez dolny parking, jest dobrze oznakowane i przystosowane dla osób poruszających się na wózkach. Osoby niepełnosprawne mają do dyspozycji dzwonek informujący pracownika ochrony, który otwiera bramę i udziela niezbędnej pomocy. To wejście jest również wyposażone w platformę przyschodową.

Oba wejścia główne są wyposażone w drzwi otwierane automatycznie, a nad nimi znajdują się znaczniki ToTuPoint.

- na środku holu głównego znajduje się punkt ochrony,

- po obu stronach holu są schody i windy,

- dostęp do schodów i wind jest blokowany przez bramki, które otwiera pracownik ochrony,

- w holu głównym znajduje się duży monitor, na którym wyświetlane są informacje.

- budynek nie posiada pętli indukcyjnej.

Parking

  • Na parkingu wyznaczone jest miejsce przeznaczone dla osób niepełnosprawnych.
  • Od miejsca parkingowego do wejścia do budynku odległość wynosi około 15 metrów.
  • Parking jest bezpłatny.

Pies asystujący

  • Można przyjść z psem asystującym lub psem przewodnikiem. Należy pamiętać o certyfikacie psa asystującego i zaświadczeniu o szczepieniu.

Ciągi poziome

  • Wszystkie korytarze są dostępne.

Ciągi pionowe

  • Można skorzystać ze schodów lub z windy.

Schody

  • Schody posiadają poręcze po obu stronach.
  • Schody nie posiadają kontrastowych oznaczeń oraz pasów ostrzegawczych.

Winda

Budynek posiada dwie windy przystosowane dla osób niepełnosprawnych:

  • Drzwi wind otwierają się automatycznie
  • Przyciski sterujące mają opisy w alfabecie Braille'a oraz poręcze.
  • W windach są komunikaty głosowe.
  • Na parterze nad wejściem do jednej z wind znajduje się znacznik ToTuPoint.

Toalety

  • W budynku na każdym piętrze jest toaleta dostępna dla osób z niepełnosprawnością.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Na II piętrze budynku w holu głównym znajduje się kancelaria, która obsługuje interesantów.
Samorządowe Kolegium Odwoławcze nie ma osoby, która potrafi porozumiewać się językiem migowym i nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej np. przez komunikator.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
141KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

30‑03‑2021 14:27:31
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Administrator , w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
BIP Administrator
email: biuro@finn.pl tel.:(42) 206 66 01
, w dniu:  23‑05‑2019 07:00:00
Data ostatniej aktualizacji:
02‑04‑2025 09:22:28
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie